چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 15:48

در کهگیلویه و بویراحمد: 36 نقطه حادثه خیز شهری/ پرخطرترین جاده ارتباطی برون شهری/ بیشترین مقصر تصادفات رانندگی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین برنامه ها و راهکارهای کاهش بروز حوادث رانندگی در جاده های ارتباطی این استان و اقدامات لازم برای دستیابی به وضعیت مطلوب از سوی صاحبنظران استان ارایه شود.

به گزارش بویر نیوز به نقل از ایرنا، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون بررسی سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: چنین مواردی می تواند در قالب یک کتابچه با عنوان بررسی وضع موجود ترافیک جاده ای و حوادث رانندگی استان از سوی کارشناسان و متولیان امر تدوین شود.

وی بیان کرد: با تدوین و ارایه این کتابچه وظایف هر یک از دستگاه های متولی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کاهش میزان بروز سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن در جاده های ارتباطی استان مشخص شده و ارزیابی و برنامه ریزی نیز به نحو مطلوبتری انجام می شود.

خادمی با اشاره به اینکه سه عامل اصلی برور حوادث رانندگی شامل انسان، وسیله نقلیه و جاده است، اظهار کرد: با انجام برخی اقدامات می توان زمینه کاهش بروز سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن را در جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد به طور چشمگیری فراهم کرد.

وی عنوان کرد: از مهمترین این اقدامات می توان به آموزش رانندگان و نیروهای پلیس، نصب علایم راهنمایی و رانندگی و رفع نقاط حادثه خیز اشاره کرد.

رییس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: در سال 92 چهار فقره تصادف فوتی در جاده های ارتباطی درون شهری استان رخ داد که 25 نفر در آنها جان خود را از دست دادند و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.

سرهنگ ابوالحسن ملکی تعداد بروز تصادفات جرحی در جاده های ارتباطی درون شهری کهگیلویه و بویراحمد در این مدت را 801 مورد دانست و افزود: 890 نفر در این تصادفات محروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 91 درصد کاهش نشان می دهد.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده عابر پیاده عامل بروز 64 درصد تصادفات رانندگی در جاده های ارتباطی درون شهری کهگیلویه و بویراحمد است.

ملکی اظهار کرد: بیشترین سن رانندگان مقصر در بروز تصادفات در جاده های درون شهری کهگیلویه و بویراحمد بین 25 تا 35 سال است.

وی بیشترین ساعات بروز تصادفات رانندگی در جاده های درون شهری کهگیلویه و بویراحمد را بین ساعت 12 تا 14 عصر و 18 تا 20 شب اعلام کرد.

ملکی عنوان کرد: 36 نقطه حادثه خیز در جاده های ارتباطی درون شهری کهگیلویه و بویراحمد از سوی کارشناسان پلیس راهور این استان شناسایی و برای رفع آنها مکاتباتی با شهرداری های استان انجام شده است.

وی ابراز داشت: رانندگان و عابران پیاده در جاده های ارتباطی درون شهری کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذارند زیرا این امر موجب حفظ سلامت و ایمنی آنان می شود و عابران پیاده نیز هنگام عبور از عرض خیایان از پل های هوایی، گذرگاه ها و خط کشی ها استفاده کنند تا خطری آنان را تهدید نکند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: در سال 92 میزان بروز تصادفات فوتی در جاده های ارتباطی برون شهری این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

سرهنگ منوچهر سیاهپور افزود: در تعطیلات نوروز 93 میزان بروز تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب 20 درصد افزایش، 30 درصد کاهش و 52 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی بیان کرد: در مجموع میزان بروز هر سه نوع تصادفات رانندگی در جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 27 درصد کاهش داشته است.

سیاهپور اظهار کرد: در نوروز امسال پرخطرترین جاده ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد جاده گچساران – باشت با 33 درصد مجموع حوادث رانندگی بوده و جاده های یاسوج – اصفهان و یاسوج – بابامیدان نیز با 19 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

وی عنوان کرد: بیشترین ساعت بروز تصادفات رانندگی در جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد در نوروز امسال شامل بعدازظهر و اوایل شب بوده و 50 درصد تصادفات نیز در این مدت بین ساعت 16 عصر تا 20 شب رخ داده است.

سیاهپور ابراز داشت: بیشترین مقصر در بروز تصادفات رانندگی در نوروز امسال در جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد با 82 درصد مربوط به خودروهای سواری بوده است.

وی افزود: بیشترین دلیل وقوع تصادفات رانندگی در نوروز امسال در جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد شامل انحراف و تجاوز به چپ با 31 درصد و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه با 31 درصد بوده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100366
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محسن گفت:

    بییشترین تلفات چند سال اخیر مربوط به جاده یاسوج-پاتاوه -اصفهان-تهران می باشد که کمبود امکانات و نبود اتش نشانی  و خدمات مطلوب جاده ای و امدادی چه خصوصی و دولتی و عدم پوشش  مناسب پلیس در ان کماکان وجودارد 

  2. عابر گفت:

    محور یاسوج سمیرم در حال حاضر پر حاثه ترین جاده در سطح استان است.

  3. پاتاوه گفت:

    توراخدا به جاده ترانزیتی و پرتردد و مهم یاسوج-پاتاوه-اصفهان-تهران که جنوب ایران و استانمان را به اصفهان و مرکز و شمال و عرب کشور اتصال می دهد .توجه نمایید و امکانات انرا زیاد نمایید این محور ابروی استان است. 

  4. مهمان گفت:

    تلفاتی که طی چندسال اخیر درجاده یاسوج اصفهان افتاده شما مسئولین بدهکارید پس چاره ای بیندیشید

دیدگاه شما