چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 14:18

اظهارات فرمانده ناجا از وضعیت مرزبان

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تامین امنیت مرز منحصر به اقدامات مرزبانی نیست، اگرچه مرزبانی قوی و وجود پاسگاه‌های مرزی بستر امنیت را برای اقدامات بعدی فراهم می‌کند.

به گزارش بویر نیوز به نقل از ایسنا، مستقر در منطقه اجرای رزمایش، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مرحله پایانی رزمایش «اقتدار3» اظهار کرد: برای اینکه مرزها را امن کنیم باید دست به سرمایه‌گذاری بزنیم و زیرساخت‌ها را در مرزها تقویت کنیم.

وی با اشاره به وضعیت مرزهای شرقی کشور گفت: طبیعتا این مرزها متاثر از شرایط کشورهای افغانستان و پاکستان هستند، اما در حال حاضر تلاش می‌کنیم امنیت را در آن بخشی از مرزهای شرقی که در اختیار ماست، برقرار کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: کانون‌های جهانی تروریست در آن‌سوی مرزهای شرقی ما قرار دارند و حتی کشورهای همسایه در مرزهای شرقی نیز چشم امیدشان برای ایجاد امنیت در منطقه به ایران است. در آن سوی مرزهای شرقی مشکلات بسیاری بر سر تامین امنیت وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به برپایی رزمایش «اقتدار3» گفت: در این رزمایش سلاح‌ها و تجهیزات جدید مراقبتی و حفاظتی مرزبانی آزمایش شد که خوشبختانه نتایج مطلوبی داشت.

احمدی‌مقدم عنوان کرد: در این رزمایش تمام یگانهای حاضر در نوار مرزی ایران با کشورهای عراق و ترکیه شرکت داشتند و عملیات‌های طراحی شده با موفقیت انجام شد.

فرمانده ناجا با اشاره به منطقه برگزاری این رزمایش گفت: در این منطقه هشت سال جنگ رخ داد و بعد از جنگ نیز سالها این منطقه نظامی و در اختیار ارتش بود و امکان فعالیت و بازگشت مردم وجود نداشت، اما با انتظامی شدن منطقه و برقراری امنیت در مرز امکان بهره‌برداری از فرصت‌های مرزی در منطقه فراهم شده و امروز شاهد افزایش حجم مبادلات در مرزهای غربی با کشور عراق هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مرزبان پنجم گروگان گرفته شده در مرزهای شرقی کشور گفت: هیچ خبر جدیدی نداریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100352
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما