چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 11:44

تعداد بی‌سوادان در کشور اعلام شد

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از وجود 9 میلیون و 719 هزار بی‌سواد در کشور خبر داد.

علی باقرزاده صبح امروز در حاشیه بازدید از مراکز سوادآموزی مازندران در گفت‌وگو با فارس در ساری با بیان اینکه اقدامات مناسبی در راستای افزایش سواد جامعه صورت گرفته است، گفت: براساس اعلام نتایج مرکز آمار 9 میلیون و 719 هزار بی‌سواد در کشور وجود دارند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه 3 میلیون و 456 هزار نفر از افراد بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند، گفت: این گروه سنی در هدف برنامه سواددار کردن سازمان آموزش و پرورش قرار داند.

باقرزاده تصریح کرد: پالایش اطلاعات افراد باسواد، افراد فوت شده و افراد غیرقابل آموزش پس از نتایج سرشماری در کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به تدریج در حال سواددار کردن افراد بی‌سواد جامعه هستیم، گفت: از سال 90 تا 92 یک میلیون و 200 هزار نفر در پوشش خدمات سوادآموزی کشور قرار گرفتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان را یکی از طرح‌های مهم سازمان آموزش و پرورش در سال 93 دانست و اظهار داشت: این طرح از سوی وزیر آموزش و پرورش به مدیران کل استان‌ها ابلاغ شده است.

باقرزاده تصریح کرد: این طرح در مدارس سطح کشور و با همکاری مدیران و معلمان مدارس اجرایی می‌شود.

وی از استخراج آمار تفکیکی اولیای بی‌سواد در هر مدرسه و شهرستان خبر داد و بیان داشت: در فاصله ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد افراد بی‌سواد آموزش‌ناپذیر شناسایی می‌شوند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه افراد بی‌سواد متناسب با شرایط زندگی و اشتغال خود در آموزش قرار می‌گیرند، ابراز داشت: امیدواریم تا پایان سال 93 بی‌سواد قابل آموزش در سطح کشور نداشته باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100325
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مارال گفت:

    چرا دروغ میگین؟ 9 میلیون؟ ارواح شکمتون اگه بالای15 میلویون نباشه

  2. سراب گفت:

    خىلى از مسولىن مملکت رو باىد به اىن آمار اضافه کنىد

  3. ابو بشرا گفت:

    چوپان 120 ساله اکراینی با سلامتی کامل به گوسفندچرانی مشغول بود که از وی پرسیدند رمز سلامتی و طول عمرش
    چیست؟ چوپان پیر گفت مجرد و بی سوادم!

دیدگاه شما