چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 8:35

دکتر مژدهی پور: بیش از ۱۰۰۰ نفر در سازمان تعزیرات حکومتی استخدام می شوند

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: با توجه به کمبود نیرو در سازمان، به دنبال کسب مجوز استخدام ۱۰۰۰ نفری هستیم تا بتوانیم این کمبودها را در سازمان برطرف کنیم.

به گزارش سایت استان، دکتر علی مژدهی پور که چندی پیش به دهدشت سفر کرده بود در حاشیه بازدیدهای نوروزی خود به سوالات خبرنگار ما پاسخ گفت.

DSC01260

مژدهی پور در خصوص میزان پرونده های تخلفات نوروز امسال گفت: تعداد پرونده های ورودی بازار عید امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در سال ۹۳ تعداد پرونده های وارده ۴۵۴۹۱ فقره و مختومه ۴۱۵۷۷ فقره بوده  که نسبت به سال قبل  ۴۰ درصد پرونده های وارده و ۳۹ درصد پرونده های مختومه کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه بازرسی از وظایف سازمانهای صنعت معدن و تجارت است، بازرسان در خصوص تخلفات صنفی از مامورین این سازمانها و اصناف بودند. تعداد شعب سیار سازمان تعزیرات حکومتی که در سطح بازار حضور داشته اند اعم از ثابت و سیار ۳۸۵ شعبه بوده است.

مزدهی پور در پاسخ به سوالی درخصوص انصراف خود و همکارانش از دریافت یارانه به خبرنگار ما گفت: من از دریافت یارانه انصراف داده ام ولی از تعداد کارکنان و مدیران سازمان که انصراف داده اند اطلاعی ندارم. البته به تعدادی از کارکنان سازمان تعزیرات در حد معاونین و مدیران و روسای شعب یارانه تعلق نمی گیرد.

وی مهمترین رویکرد سازمان در سال ۹۳ کمک به بهبود فضای کسب و کار و آرامش بر بازار عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری گفت: برخورد با تخلفات اقتصادی و حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا با تلاش مضاعف و بالا بردن بهره وری و راندمان کاری کارکنان و مدیران سازمان، برنامه هایی است سازمان تعزیرات حکومتی در راستای تحقق این شعار انجام خواهد داد.

مژدهی پور گریزی به کمبود نیرو در سازمان متبوع خود زد و بیان داشت: در سازمان تعزیرات حکومتی با کمبود نیرو مواجه هستیم و در خصوص استخدام در سازمان تعزیرات حکومتی، درخواست مجوز بکارگیری قریب ۱۰۰۰ نفر در سازمان، به معاونت محترم ریاست جمهوری داده شده و منتظر موافقت هستیم و در صورت تایید اقدام خواهد شد.

وی درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: با توجه به تجربه مرحله اول هدفمندی و پیش بینی سناریو های مختلف در سازمان بر مقابله با بی نظمی و تخلفات در بازار و استفاده از همه ظرفیتهای سازمانی و هماهنگی و همکاری با سایر دستگاهها، انشاالله مرحله دوم با موفقیت انجام خواهد شد. علت این امر هم فضای آرامش حاکم بر بازار با توجه به تامین کالاهای مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال است.

دکتر مژدهی پور خاطرنشان ساخت: با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش حامل های انرژی قیمت ها توسط دستگاههای متولی تعیین قیمت و محاسبه و اعلام می شود و متناسب با افزایش حامل های انرژی، قیمت دیگر کالاها نیز متاثر از بالا رفتن قیمت بنزین افزایش می یابند ولی شیب افزایش قیمتها ملایم و تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی بالا نیست و سازمانهای متولی کنترل بر بازار از جمله تعزیرات حکومتی با هر گونه افزایش غیرقانونی به شدت برخورد می کند. در این راه همکاری مردم شریف ایران در اعلام تخلفات می تواند بسیار موثر و کارساز باشد.

وی تعامل سازمان تعزیرات حکومتی با سایر سازمانها و وزارتخانه های متولی کنترل و نظارت بر بازار را خوب و مثبت ارزیابی کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکمتی کشور در خصوص تخلفات انجام گرفته در این سازمان گفت: افرادی که در تعزیرات حکومتی استان تهران دستگیر شده اند مجموعاً ۱۲ نفر هستند که دو نفر معاونین مدیرکل تهران و بقیه کارمند و رئیس شعبه بودند که از مدتها قبل با کار کارشناسی و تحقیقات محسوس و غیرمحسوس شناسایی و دستگیر شده اند که در حال حاظر به غیر از سه نفر،  مابقی با پذیرش قرار تامین صادره آزاد هستند. البته هر کدام به مدت سه ماه توسط رئیس سازمان از کار معلق شده اند.

مژدهی پور پاسخ به سوالات سیاسی و استانی خبرنگار ما را به زمان دیگری موکول کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100293
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دهدشتی گفت:

    اگر رسالتت نشر اخبار برای کمک به جامعه بدون توهین است منتشر کن :
    خدا وکیلی سازمان تعزیرات طی این چند سالی که شما ریاست آن را بر عهده داشتی جز خبر تخلف چند کارمندش چه نمودی در کشور داشت ؟
    طی این چند سال گرانی و چند نرخی در استان و کشور چه اقدام حتی کم فایده ای انجام داده اید ؟
    البته خبرهای زیادی هست که شما خیلی از اقوام و فامیل را بدون هیچ ضابطه ای در تهران استخدام کردی و به جز بستگان درجه یک خودت به کسی توجه نداری .
    اگر شما آقای مژدهی را دیدید این سوالها را از او بپرسید تا ابهامات ما بر طرف شود .

  2. براتی گفت:

    باور بفرمایید هر چه فکر می کنم سازمان تعزیرات حکومتی جز استخدام چند کارمند و داشتن چندین ساختمان و خودرو چه کاره است ذهنم به جایی نمی رسد . خواهشمندم اگر کسی می تواند پاسخ مرا بدهد کوتاهی نکند . باور بفرمایید راهنمایی من ثواب دارد .

دیدگاه شما