سه شنبه 26 فروردین 1393 - 16:01

عامل گرانی طلا و سکه شناخته شد

نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر گفت: افزایش قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی متاثر از افزایش قیمت دلار است.

مسعود عطاریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تشریح دلایل افزایش قیمت طلا طی هفته جاری گفت:‌ علت گران شدن طلا افزایش نرخ دلار است.

وی ادامه داد: قیمت دلار در سال جدید نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته و همین موضوع بر افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی تاثیر گذاشته است.

عطاریان با اشاره به این‌که عدم تثبیت فعالیت‌ها در دو ماهه اول سال نیز بر افزایش قیمت طلا تاثیر گذاشته است گفت: بخش کمی از این افزایش قیمت‌ها نیز حباب است.

نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر با تاکید بر این‌که روند افزایشی قیمت اونس جهانی در سال جدید شمسی نسبت به سال گذشته بیشتر است، خاطرنشان کرد: نباید نگاه کرد که امروز قیمت اونس 11 دلار کاهش یافته است بلکه در چند وقت اخیر قیمت اونس روند افزایشی داشته و همین موضوع بر افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار است.

وی با بیان این‌که دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی افزایش قیمت دلار است، بیان کرد: اصل موضوع متاثر از دلار است. علت افزایش قیمت دلار نیز به سادگی قابل بیان نیست.

عطاریان در پایان با تاکید بر این‌که قیمت دلار امروز درمرز 3130 تومان قرار گرفته است، گفت: ممکن است یکی از دلایل افزایش قیمت دلار همسان نبودن عرضه و تقاضا با توجه به تعطیلات ایام نوروز بوده باشد.

به گزارش ایسنا، روند افزایشی قیمت انواع طلا، سکه و ارز که از ابتدای هفته جاری آغاز شده همچنان ادامه دارد. امروز سه شنبه علیرغم کاهش قیمت اونس جهانی قیمت سکه تمام نسبت به روز گذشته بدون تغییر مانده و بهای ربع سکه، نیم سکه و سکه یک گرمی افزایش یافته است.

امروز قیمت اونس جهانی نسبت به روز قبل در حدود 11 دلار کاهش داشته و همین کاهش باعث شده هر گرم طلای 18 عیار با 230 تومان کاهش 100 هزار و 190 تومان معامله شود.

همچنین قیمت سکه تمام نسبت به روز قبل تغییری نداشته و همچنان 981 هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت نیم سکه نیز امروز بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده و با 8000 تومان افزایش نسبت به روز قبل 528 هزار تومان معامله می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100199
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما