سه شنبه 26 فروردین 1393 - 14:56

یک هنرمند سینما درگذشت

یکی از مدیران تدارکات پیشکسوت سینمای ایران صبح سه‌شنبه (26 فروردین‌ماه) درگذشت اما فعلا اجازه به خاکسپاری پیکر او در قطعه هنرمندان صادر نشده است.

محمد قاسمی (خواهرزاده این مدیر تدارکات) در گفت‌و‌گو با ایسنا، بیان کرد: مرحوم بهرام هنرمند صبح امروز ساعت 6 صبح به دلیل سکته قلبی درگذشت.

وی ادامه داد: از صبح در حال پیگیری به خاکسپاری پیکر ایشان در قطعه هنرمندان از طریق وزارت ارشاد، بنیاد فارابی و خانه سینما هستیم و در این زمینه کارهایی را انجام دادیم ولی در مرحله آخر فعلا آقای مرادخانی (معاون هنری وزارت ارشاد) که مسئول تأیید نهایی دفن در قطعه هنرمندان هستند با موضوع موافقت نمی‌کنند.

قاسمی در این زمینه توضیح داد: آقای مرادخانی، بهرام هنرمند را که 50 سال برای سینمای ایران شبانه‌روز زحمت کشیده است را هنرمند نمی‌دانند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: ما همچنان در حال پیگیری موضوع هستیم و امیدواریم که آقای مرادخانی این اجازه را صادر کنند تا بتوانیم برنامه‌های بعدی مانند زمان تشییع‌ جنازه را اعلام کنیم.

به گزارش ایسنا و بر اساس اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، مرحوم بهرام هنرمند در طول سال‌ها فعالیت در سینمای ایران، به عنوان مدیر تدارکات در فیلم‌هایی مانند «کارناوال مرگ»، «رفیق بد»، «خوابگاه دختران»، « فوتبالیستها»، «مونس»، «حرفه‌ای»، و… فعالیت کرده است.

او همچنین به عنوان دستیار تدارکات در فیلم‌های زیادی مانند «پرده آخر»، «دلشدگان»، «دندان مار»، «پسران مهتاب»، «کشتی آنجلیکا»، «جعفرخان از فرنگ برگشسته»، «کمال‌الملک» و… حضور داشته و علاوه بر این در سال 64 در دو فیلم «آتش در زمستان» و «مردی که موش شد» بازی کرده است.

زنده‌یاد بهرام هنرمند در دومین جشن انجمن مدیران تدارکات که سال 88 در خانه سینما برگزار می‌شد، به عنوان یکی از مدیران پیشکسوت انجمن، مورد تقدیر قرار گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100185
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمید کلباسی گفت:

    افراد بسسیاری در قطعه هنرمندان در خاک آرمیده اند که شاید در یک مورد مشخص مثل سنتور . پیانو . تئاتر و …
    هنرمند بوده اند اما چه بسیار پدر و مادران فداکاری که با خون دل فرزندانش را به مدارج عالی علمی می رسانند و
    مسلما هنر این عزیزان ارزشمندتر است .

  2. حمید کلباسی گفت:

    هر چند هنر و هنرمند جایگاهی والا دارند اما ( ان اکرمکم عندالله اتقیکم )

  3. اکبر گفت:

    خدارفتگان پشتتان رابیامرزد.

دیدگاه شما