سه شنبه 26 فروردین 1393 - 14:19

می خواهم در امارات شما را ببینیم!

به تازگی آتنا یزدی، همسر عباس یزدانپناه یزدی در اقدامی عجیب و نامتعارف با ارسال نامه ای به دکترمحمدجوادظریف، وزیر امور خارجۀ کشورمان از ایشان درخواست دیدار و انجام ملاقات حضوری درحاشیۀ سفر ایشان به این کشور را کرد.

به گزارش بولتن نیوز، محمدجواد ظریف درحالی روز گذشته وارد ابوظبی شد که قرار است در این سفر دو روزه ضمن شرکت در کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات با مقامات این کشور از جمله شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی خود دیدار و گفت و گو کند. گفتنی است در این سفر مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه، ظریف را همراهی می کند.

عباس یزدان‌پناه یزدی، یک ایرانی‌تبار دارای تابعیت بریتانیا است که ردپای مشکوک او برای دلالی کمپانی‌های غربی در ایران به قرارداد مشهور «کرسنت» می‌رسد و به گفته منابع مطلع با برخی کارگزاران فتنه دارای روابط نزدیکی نیز بوده است. نام «یزدان‌پناه‌یزدی» در پرونده شرکت نفت و گاز نروژی «استات اویل» نیز به علت دریافت و پرداخت رشوه‌های کلان مطرح شد و از چندی پیش نیز به دلیل اختلافات دو کمپانی غربی، در خارج کشور تحت پیگرد قضایی قرار داشت.

دولت انگلستان از 4تیرماه 1392 که این تبعه‌اش در امارات ناپدید شد، درباره سرنوشت وی سکوت معناداری کرد تا این که از نیمۀ مردادماه 92، اخبار ضد و نقیضی از سرنوشت یزدان‌پناه یزدی منتشر شد.

این درحالی است که تنها یک هفته پس از انتشار این گزارش‌هایی در روزنامه هایی معتبری همچون «تایمز» و «گاردین» مبنی بر پیدا شدن جسد او در فجیرۀ امارات، یک مقام عالی‌رتبه وزارت کشور امارات در گفتگو با «گلف‌نیوز» خبر مرگ وی را تکذیب کرد و تاکیدنمود که جسد او در فجیره پیدا نشده است.

گفتنی است، یزدانپناه از نزدیکان آقازاده مشهوری است که پرونده سیاسی، اقتصادی و امنیتی وی این روزها در دستگاه قضایی جریان دارد و به زودی قرار است با رفع نقص و تکمیل تحقیقات، پروندۀ او به دادگاه ارسال شود.

متن نامۀ اخیر همسر عباس یزدانپناه یزدی به دکترمحمدجوادظریف به شرح زیر است:

جناب آقای دكتر ظريف، سلام دارم و احترام.

اينجانب آتنا يزدی، همسر عباس يزدانپناه يزدی هستم.

هم او كه در تير ماه گذشته و در پی يك توهم بزرگ و يك ظلم بزرگتر، از مسير زندگی عادی خود خارج گشت و دچار سر نوشتی نامعلوم گرديد.

چنانچه می دانيد و بر اساس مستندات ارايه شده توسط دولت امارات ، عباس توسط اجير شدگاني كه از مام ميهنش گسيل شده بودند، از محل كارش در دبی ربوده و بوسيله يك قايق ايراني از بندر شارجه به سمت ايران انتقال داده شده است.

اينجا و در اين فرصت در صدد شكوه ، گمانه زنی، تحليل يا اتهام نيستم. تنها به عنوان يك زن ايرانی بی پناه و دل شكسته از ستم روزگار و درحالی كه فرزندان غم زده و مضطرب خود را در زير پر و بال خسته خود دارم، از جنابعالی به عنوان وزير خارجه كشورم مدد می خواهم.

و اميد دارم هم اينك كه در موضع تدبير و اعتدال ، عزم خود را براي اصلاح وجهه كشور جزم كرده ايد ، در فرصت سفرتان به امارات كه فردا خواهد بود، امكان ديداری با حقير فراهم آيد تا از نزديك درد دلم را با شما باز گويم و از اين رهگذر بتوانم فرزندانم را نيز متقاعد كنم كه ما ملت آنقدر ها هم بی پناه نيستيم و نمی بايست دايما نگاهمان به بذل عنايتی ترحم آميز از سوي ديگر كشور ها و دولتمردان آن ها باشد تا بلكه قدمي براي احقاق حق ما و التيام زخم های ما بردارند.

آقای دكتر !
از شما عاجزانه تقاضا می كنم كه در اين سفر ، سعی در لاپوشانی و تبانی در مورد آدم ربای بازداشت شده نفرماييد! و اجازه دهيد ريشه اين ظلم های خودسرانه و بر آمده از توهم عده ای بد دل و بد سيرت در كشورم كه در زير لوای آرمان خواهی و شريعتمداری، هر جنايت و فسادی را جايز می دانند، عيان گرديده و خشكانده شود!

راضی نشويد كه خون بيگناهی پايمال گردد، عاقبتی هم هست !

منتظر تماس برای ديدار از جانب جنابعالی هستم.

باسپاس فراوان
آتنا يزدی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100178
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما